Tuesday, November 29, 2016

7 Sikap Orang Bisnes Yang Saya Belajar Dari Bisnes Shaklee

assalamualaikum.. apa khabar rakan² blog hari ni. wokeh hari ni nak citer sikit 7 Sikap Orang Bisnes Yang Saya Belajar Dari Bisnes Shaklee. 


ini adalah 7 Sikap Orang Bisnes Yang Saya Belajar Dari Bisnes Shaklee yang pertama. sikap tak reti malu untuk bertanya dan terus menerus promote diri as pengedar shaklee yamg bertauliah. malu tu masih ada tapi bertempat laaa. 

saya hari ni jauh berbeza dari saya yang dulu. terutamanya dari segi menjalankan bsnes saya. dulu saya malu sangat nak promote bisnes pada kawan². secara berdepan. even dalam fb ke insta ke.. malu haha.. jangan cakap dengan kawan, dengan family members sendiri pun malu jugak nak promote. malu kena gelak, malu orang tak layan. haish malu betul hihi

bukan setakat malu nak promote, nak bertanya pada upline pun berat mulut. sebelum tanya tu dah ada pemikiran yang soklan saya tu trivial sangatlah, nanti menyusahkan pulak orang lain lah, mengganggu je kalau saya tanya.. memang macam² yang dipikir. 

sekarang alhamdulillah dah berubah sedikit demi sedikit. saya dah beranikan diri untuk buang sikit malu untuk promote tu. lagik² sekarang ni upline and mak biznezz memang support habis. bagi galakkan, sama² buat posting. so dengan selamba dah boleh buat post pasal shaklee dah sekarang. 




ini sikap7 Sikap Orang Bisnes Yang Saya Belajar Dari Bisnes Shaklee yang kedua. aaa positif sepanjang masa. suka sangat

bukanlah kami orang² bisnes ni tak pernah dilanda benda² negetif tapi kami sentiasa cuba untuk elakkan. bila ada benda negetif, kami akan cari the positif side of it then move on. 

and orang² bisnes ni memang berkawan dengan geng² bisnes dan geng² yang positif jugak. bak kata orang² bisnes yang dah berjaya, the positive will always attracts the positives.. and the achievers will always attract other achievers. 

and yang best nya about being positive is kita akan sentiasa nampak kebaikan dalam semua hal yang dilalui, akan sentiasa nampak kebaikan pada semua orang, akan sentiasa nampak rahmat Allah dalam semua perkara. menjadikan kita sentiasa bersyukur. 

aaa cukuplah setakat 2 je out of 7 Sikap Orang Bisnes Yang Saya Belajar Dari Bisnes Shaklee. tulis panjang² nanti tak khatam pulak hihi. 

nantikan bakinya dalam posting yang akan datang. insya Allah saya akan berjaya senaraikan7 Sikap Orang Bisnes Yang Saya Belajar Dari Bisnes Shaklee. 

aaa nak baca lebih lagi pasal bisnes shaklee? boleh baca kelebihan Daftar Ahli Shaklee dengan team #superstarshaklee kat 


No comments:

Post a Comment